Ict moet gewoon werken zoals het bedoeld is. Veilig en betrouwbaar. En met de flexibiliteit om mee te bewegen met de veranderende eisen van uw business.
Ict moet gewoon werken zoals het bedoeld is. Veilig en betrouwbaar. En met de flexibiliteit om mee te bewegen met de veranderende eisen van uw business.
Stream ontwerpt, bouwt en beheert business oplossingen op maat voor het digitaliseren van uw bedrijfsprocessen. Unieke ICT-oplossingen die perfect aansluiten bij uw business, zonder daarbij het wiel telkens opnieuw uit te vinden. Onze aanpak en cloud delivery model zijn er op gericht u alle zorgen uit handen te nemen, zodat u zich kunt richten op het optimaal laten functioneren van uw organisatie. Daarbij streven we naar zo laag mogelijke overall kosten. In de meeste gevallen factoren goedkoper dan traditionele IT-oplossingen.
Kijk onder cases naar enkele van de door ons gerealiseerde projecten voor enkele aansprekende voorbeelden.
‘Consultative Development’ staat voor een mix van business consulting en agile development, waardoor de kloof tussen business en IT wordt overbrugd.
Het succes van ICT-projecten wordt in belangrijke mate bepaald door de samenwerking tussen de business (vraag) en IT (aanbod). In weerwil van moderne (agile) methoden is er nog te vaak sprake van een ‘kloof’ tussen deze 2 werelden. Wij zijn van mening dat met name IT-leveranciers meer moeten doen om de ambities, wensen, eisen en beperkingen van de klant te doorgronden.
Ons team is samengesteld uit mensen met achtergrond in business consulting, creatief ontwerp én technologie. Met ons team van gemotiveerde en kundige mensen slaan wij de brug tussen business en IT. Bij de ontwikkeling en implementatie van oplossingen kijken we primair vanuit de business. Past de oplossing in de huidige en toekomstige organisatie? Biedt de oplossing optimale ondersteuning aan de bedrijfsprocessen en medewerkers? Kan een soepele implementatie worden bewerkstelligd?
In samenwerking met de toekomstige gebruikers zorgen we voor gedragen oplossingen, die bijdragen aan het succes van uw organisatie. Wij nemen samen met u als opdrachtgever verantwoordelijkheid voor het resultaat. Geen discussies of meerwerkfacturen bij elke kleine wijziging, maar verwacht van ons wel proactieve voorstellen voor het verbeteren van de processen en een kritische houding ten aanzien van zaken als een te hoge ambitie of onvoldoende change management.
Het Rapids secure cloud application platform, biedt een breed assortiment aan standaard functies
Op basis van bestaande en zelf ontwikkelde open source componenten hebben we een uniek cloud applicatie platform gerealiseerd, dat de basis vormt voor al onze oplossingen. Met ruim 250 standaard modules biedt dit platform ‘out of the box’ een groot aantal standaard functies, van user management, autorisatie/authenticatie, workflow management, data-import/export, dashboards tot en met audit- en beheerfuncties. Daarnaast ook veel standaard data-types voor zaken als organisatiestructuren, referentie gegevens, relaties en personen. De ‘pluggable’ architectuur van dit platform maakt het mogelijk om in korte tijd nieuwe functionaliteiten toe te voegen. In het merendeel van de gevallen blijkt voor een specifiek probleem al een open source module beschikbaar te zijn die, zo nodig met wat aanpassingen, direct kan worden gebruikt. Op deze wijze kunnen we ons volledig concentreren op de business vraagstukken en zijn wij in staat oplossingen te realiseren van hoge kwaliteit, die naadloos aansluiten op de behoeften van onze klanten.
‘Jumpstart application frameworks’ maken het mogelijk om oplossingen op maat te realiseren zonder telkens het wiel opnieuw uit te vinden.
Wij vinden dat software zich moet aanpassen aan de bedrijfsvoering en werkprocessen en niet andersom! Op basis van onze ervaring en samen met onze klanten hebben wij een aantal ‘jumpstart application frameworks’ ontwikkeld. Deze frameworks sluiten naadloos aan op het Rapids platform en dienen als basis voor implementaties op maat. Over het algemeen zal 80% van het framework door uw organisatie direct gebruikt kunnen worden. De overige 20% wordt afgestemd op de voor uw organisatie specifieke situatie. Deze aanpak zorgt voor passende en complete business oplossingen in korte tijd en tegen lage kosten.
Premium support, persoonlijk, responsief en zo nodig on-site, zorgen ervoor dat uw cloud ervaring geen mistig avontuur wordt.
Onze support desk fungeert als centraal aanspreekpunt bij vragen, problemen of incidenten. Naast het beantwoorden van uw vragen of het oplossen van problemen houdt het support team actief toezicht op uw applicaties. We proberen problemen te signaleren voordat gebruikers van de applicatie daar last van ondervinden. Mocht zich toch een foutmelding voordoen dan wordt het support team door het Rapids cloud platform daar direct van op de hoogte gesteld. Het support team neemt dan contact met de contactpersoon binnen uw organisatie op om het probleem te bespreken en op te lossen.
Zo combineren we de efficiencyvoordelen van cloud met direct contact en persoonlijke communicatie.